Sådan øgede Krifa antallet af medlemmer ved hjælp af en hvervekampagne med biografgavekort som incentive.

Af -

Udfordring:

Krifa er en af Danmarks mest velrenommerede fagforeninger og a-kasser, med over 200.000 medlemmer. Organisationen søgte efter en metode med hvilken de kunne finde endnu flere medlemmer.

Løsning:

Krifa lavede en hvervekampagne for deres medlemmer, hvor i betingelsen var at henviste man personer, der blev kunder, blev man belønnet med 1 biografbillet.
Løsningen blev en kæmpe succes, fordi ikke kun fik Krifa en masse nye kunder, men man engagerede også sine allerede eksisterende medlemmer og gav dem incitament for at kommunikere fordele ved Krifa og øgede den vej igennem samhørighedsgraden med organisationen.
Krifa kunne gennem eget firmalogin tilsikre fuld kontrol over afsendelsesprocessen og havde dermed hele tiden det fulde overblik over kampagnen.

Resultater:

Krifa fik gennem kampagnen en masse nye kunder og engagerede som nævnt eksisterende medlemmer. Alt i alt var og er kampagnen en stor succes, i det den fortsat er aktiv i dag, hvor nye kunder henvises hver eneste dag.