Casestudy: Zenji Mobile & Sendentanke.dk

Af -

Gennem denne casestudy vil samarbejdet mellem Zenji Mobile og Sendentanke.dk, blive analyseret. Formålet med denne analyse er at klargøre de forskellige fordele, som kan opnås gennem et samarbejde med Sendentanke.dk, hvilke løsninger der kan tilbydes og hvordan samarbejdet har haft en positiv effekt på Zenji’s daglige drift samt tilfredsheden af deres kunder.
Dette gøres gennem en analyse af hvem Zenji Mobile er som virksomhed og hvad de foretager sig, for derefter at belyse de mål og behov virksomheden havde inden samarbejdet, og hvordan vi indfriede disse mål.

 

Hvem er Zenji og hvad laver de?

Zenji Mobile er en teleoperatør, som har eksisteret siden 2013 og er datterselskab til teleoperatøren 3. De tilbyder et stort udvalg af forskellige mobil abonnementer, som alle indeholder fordelsprogrammer for Zenji’s kunder. Her kan kunderne, gennem mobil deres abonnement, optjene point hver måned. Disse point kan derefter indløses hos flere forskellige udbydere, til et gavekort efter kundens eget valg. Med dette gavekort kan kunden vælge frit blandt alle butikker og webshops på en given gavekort udbyders hjemmeside.

 

 

Hvordan foregik den daglige drift af fordelsprogrammerne, før samarbejdet med Sendentanke.dk?

Zenji startede ud med selv at købe, modtage og sende gavekort afsted fysisk. Dette resulterede i at virksomheden var nødsaget til at have et varelager af gavekort liggende, således at de altid var klar til at sende gavekortene afsted. Gavekortene skulle dog altid sendes med posten, grundet deres fysiske form, hvilket ofte resulterede i lange ventetider for kunderne. Der kunne, til tider, gå op imod 14 dage før at bestillingen blev modtaget af en kunde.

 

Hvilke mål og behov havde de?

Zenji stod selv for indkøb af fysiske gavekort samt varebeholdning af disse. Udover dette skulle der også meget logistik til, for at sørge for at alle gavekort blev sendt ud til kunderne. Dette resulterede i, at kunderne ofte fik deres gavekort senere end den lovede leveringsdato.

Zenji havde derfor brug for en samarbejdspartner, som kunne lette trykket på gavekortsordningen samt overtage behandlingen af udsendte gavekort og samtidig bibeholde tilfredsheden hos kunderne.

 

Hvordan mødte vi disse mål?

I juni 2015 blev der indgået et partnerskab mellem Zenji og Sendentanke.dk omkring en API inkorporeret løsning på Zenji’s hjemmeside. Dette betød at Zenji ikke skulle bekymre sig om at få sendt gavekort afsted og i stedet kunne ligge fokus på at forbedre kundernes oplevelser. Kunderne kan nu vælge i mellem alle Sendentanke.dk´s mange gavekort. Kunderne vælger det ønskede gavekort inde på Zenjis hjemmeside og de slipper dermed for, at skulle over i et helt nyt bestillingsflow. Da gavekortene er digitale fremfor fysiske, er leveringstiden skåret ned fra dage til sekunder. Dette har forbedret oplevelsen for Zenji’s kunder, da de nu både har et meget bredere udvalg af varer og derudover modtager gavekortet med det samme.

 

Zenji’s opnåede fordele gennem samarbejdet

  • Større udvalg for kunderne til butikker og webshops
  • Ingen lageromkostninger til fysiske gavekort
  • Digitale gavekort – Kort leveringstid, sendes på få sekunder
  • Rabatter i forbindelse med samarbejdet
  • Skal ikke selv bruge tid på incentives

 

Udtalelese – Zenji

 

Hvad fik jer til at vælge Sendentake.dk som gavekortsleverandør?

Det som var meget specielt var at alt blev leveret digitalt. Det stemmer meget godt overens med vores opfattelse af convenience via telefonen. Det var ret afgørende, sammen med en god handelspris.

  

Hvilket behov føler i at Sendentanke.dk dækker for jer?

At videreføre den strategi om at være digitale. Alle de ydelser vi leverer, skal være convenient og digital i relation til vores kundeforhold.